LatviešuEnglishEspañol

BMW 520i (E28)

BMW 5 sērija 1981 2.0 benzīns apraksts

Sedans BMW 520i tika ražots no 1981.gada augusta līdz 1985.gada jūlijam. Tas aprīkots ar sešu cilindru 2.0 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 125 zirgspēku jaudu pie 5800 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 170 Nm (ņūtonmetri) pie 4000 apgriezieniem minūtē.

Šim 6 cilindru 12 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina siksna (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir degvielas iešprice, tas ir atmosfēriskais dzinējs (bez turbīnas). Ir pieejamas Euro 1 un Euro 2 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 280 līdz 480 tūkstošiem kilometru. Svarīgi atcerēties, ka dzinēja resurss ir ļoti atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto eļļu un degvielas kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju 
Šim BMW 5 sērija 2.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.25 litri.

BMW 520i ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 520i sasniedz 11 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 188 km/h.

Šī BMW 520i degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 8.8 litri uz 100km, degvielas patēriņš pilsētā - 12.5 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 6.5 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 70 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 780 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1060 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 9.2 litri uz 100 km, kas ir par 5% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais BMW 5 sērijas degvielas patēriņš.

Ar šādu pašu dzinēju pieejama arī BMW 5 sērijas versija ar automātisko pārnesumu kārbu (BMW 520i AT), kura ir gausāka, sasniedzot 100 km/h ātrumu par 3 sekundēm vēlāk (14 sekundēs), bet ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir līdzīgs - 8.7 litri uz 100 km.
BMW 5 sērija 2.0 servisa informācija un intervāli Eļļas maiņas intervāli, tilpumi un specifikācijas, filtru, sveču, siksnu un tml. servisa informācija
BMW 5 sērija 1981

BMW 520i tehniskie dati

Modelis: BMW 520i
Virsbūves tips: Sedans
Ražošanas periods: 1981. augusts ... 1985. jūlijs 
Dzinējs: 1990 cm3 Benzīns, 6 cilindri CO2 izmeši: nav datu
Jauda: 125 ZS pie 5800 apgr/min Griezes moments: 170 NM pie 4000 apgr/min
Pārnesumu kārba: Manuālā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) Piedziņa: Aizmugures piedziņa (RWD)
Maksimālais ātrums: 188 km/h Paātrinājums 0-100 km/h: 11.0 sekundes
Degvielas patēriņš (l/100km): 8.8 (kombinētais) 12.5 (pilsētā) 6.5 (ārpus pilsētas)
Reālais degvielas patēriņš: 9.2 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem)
Degvielas bākas tilpums: 70 litri
Auto izmēri: 4.62m (garums) 1.70m (platums) 1.42m (augstums)
Apgriešanās diametrs: 11 metri
Klīrenss: 140 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas)
Bagāžnieka tilpums: 460 litri
Auto svars (pilna masa): 1730 kg

BMW 520i dzinējs M20B20

Dzinēja uzticamība:

Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 280 000 līdz 480 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinēja tilpums 1991 cm3
Cilindru skaits 6
Cilindra diametrs 80 mm
Virzuļa gājiens 66 mm
Kompresijas pakāpe 8.8 : 1
Sadales vārpstas piedziņa Zobsiksnas

Dzinēji ar zobsiksnu parasti ir klusāki un rada mazāk vibrējoši, nekā dzinēji ar ķēdi, taču siksna parasti ir jāmaina biežāk un tās plīšanas risks ir augstāks.

Vairāk servisa informācijas
Zobsiksnas maiņas intervāls 50 000 km (ieteicamais)

Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt.

Degvielas padeves sistēma Iešprice
BMW 520i eļļas tips 5W-30
Eļļas tilpums 4.25 litri Vairāk servisa informācijas
Dzesēšanas šķidruma tilpums 12 litri
Jauda 120 - 130 ZS pie 5800 apgr/min
Griezes moments 165 - 175 NM pie 4000 apgr/min
Ražošanas sākums (gads) 1977
Ražošanas ilgums 15 gadi
Dzinējs uzstādīts arī BMW 3 sērija

Visas BMW 5 sērijas sedana [1981 - 1988] modifikācijas

Modifikācija Dzinējs Jauda Patēriņš Pārnesumu kārba
BMW 518 Aug 1981 — Okt 1984 1.8 Benzīns 90 ZS 9.5 l/100km Manuālā (5)
BMW 518i Okt 1984 — Jan 1988

Ekonomiskākā benzīna versija

1.8 Benzīns 105 ZS 8.0 l/100km Manuālā (5)
BMW 520i Aug 1981 — Jūl 1985 2.0 Benzīns 125 ZS 8.8 l/100km Manuālā (5)
BMW 520i Aug 1981 — Jūl 1985 2.0 Benzīns 125 ZS 8.7 l/100km Automāts (4)
BMW 520i Jūl 1985 — Jan 1988 2.0 Benzīns 129 ZS 9.2 l/100km Manuālā (5)
BMW 520i Okt 1986 — Jan 1988 2.0 Benzīns 129 ZS 10.0 l/100km Manuālā (5)
BMW 520i Jūl 1985 — Jan 1988 2.0 Benzīns 129 ZS 8.7 l/100km Automāts (4)
BMW 520i Okt 1986 — Jan 1988 2.0 Benzīns 129 ZS 9.8 l/100km Automāts (4)
BMW 524d Okt 1986 — Jan 1988 2.4 Dīzelis 86 ZS 7.4 l/100km Manuālā (5)
BMW 524td Jūl 1983 — Jan 1988

Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (115 ZS)
Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija

2.4 Dīzelis 115 ZS 7.1 l/100km Manuālā (5)
BMW 524td Jūl 1983 — Jan 1988

Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (115 ZS)

2.4 Dīzelis 115 ZS 7.2 l/100km Automāts (4)
BMW 525i 2.5 Benzīns 150 ZS 10.0 l/100km Manuālā (5)
BMW 525i 2.5 Benzīns 150 ZS 10.0 l/100km Automāts (4)
BMW 525e Apr 1983 — Jan 1988 2.7 Benzīns 129 ZS 8.1 l/100km Manuālā (5)
BMW 525e Apr 1983 — Jan 1988 2.7 Benzīns 129 ZS 8.3 l/100km Automāts (4)
BMW 525e Okt 1986 — Jan 1988 2.7 Benzīns 129 ZS 8.8 l/100km Automāts (4)
BMW 528i 2.8 Benzīns 184 ZS 10.0 l/100km Manuālā (5)
BMW 528i 2.8 Benzīns 184 ZS 10.0 l/100km Automāts (4)
BMW 535i Jūl 1985 — Jan 1988

Dinamiskākā versija - 100 km/h 7.2 sekundēs

3.4 Benzīns 218 ZS 10.0 l/100km Manuālā (5)
BMW 535i Jūl 1985 — Jan 1988

Jaudīgākā benzīna versija (218 ZS)

3.4 Benzīns 218 ZS 11.0 l/100km Automāts (4)
Atsauksmes par BMW 5 sērija 1981
Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Citroen Dacia Dodge Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Kia Lada (VAZ) Land Rover Lexus Mazda Mercedes Mini Mitsubishi Moskvich Nissan Opel Peugeot Porsche Renault Rover SAAB Seat Skoda Smart Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Kontakti un reklāma portālā: [email protected]