Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI
Audi A1 2012 1.6 dīzelis apraksts
Hečbeks Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI tika ražots no 2012.gada janvāra līdz 2014.gada janvārim. Tas aprīkots ar četru cilindru 1.6 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 90 zirgspēku jaudu pie 4200 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 230 Nm (ņūtonmetri) pie 1500 apgriezieniem minūtē.
Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina siksna (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma un VGT turbīna. Dzinējs atbilst Euro 5 emisiju standartam. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 220 līdz 370 tūkstošiem kilometru. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
1.6 TDI turbodīzeļa dzinējs tiek uzskatīts par uzticamu, ņemot vērā tā plašo pielietojumu komerctransportā. Pat intensīvas ekspluatācijas apstākļos tas spēj sasniegt pat 500 000 km, ...
Šim Audi A1 1.6 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.3 litri.
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI ir priekšējo riteņu piedziņa (FWD) un automātiskā pārnesumu kārba ar 7 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI sasniedz 11.6 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 182 km/h.
Šī Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 4.2 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām Audi A1 2012 - 2014 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 5.1 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 3.7 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 45 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 1060 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1200 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī Audi degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 5.6 litri uz 100 km, kas ir par 33% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais Audi A1 degvielas patēriņš.

Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI tehniskie dati
Modelis: | Audi A1 Sportback 1.6 TDI | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Hečbeks | ||
Ražošanas periods: | 2012. janvāris ... 2014. janvāris | ||
Dzinējs: | 1598 cm3 Dīzelis, 4 cilindri | CO2 izmeši: | 110 g/km |
Jauda: | 90 ZS pie 4200 apgr/min | Griezes moments: | 230 NM pie 1500 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Automātiskā pārnesumu kārba (7 pārnesumi) | Piedziņa: | Priekšpiedziņa (FWD) |
Maksimālais ātrums: | 182 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 11.6 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 4.2 (kombinētais) 5.1 (pilsētā) 3.7 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 5.6 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 45 litri | ||
Auto izmēri: | 3.95m (garums) 1.75m (platums) 1.42m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 10.6 metri | ||
Sēdvietas: | 5 sēdvietas | ||
Bagāžnieka tilpums: | 267 litri | ||
Auto svars (pilna masa): | 1675 kg |
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI dzinējs CAYB
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
1.6 TDI turbodīzeļa dzinējs tiek uzskatīts par uzticamu, ņemot vērā tā plašo pielietojumu komerctransportā. Pat intensīvas ekspluatācijas apstākļos tas spēj sasniegt pat 500 000 km, ja vien tiek nodrošināta regulāra un kvalitatīva apkope. Obligāti jāizmanto augstas kvalitātes motoreļļa ar atbilstošiem ražotāja apstiprinājumiem, kā arī ieteicams sekot līdzi dzinēja vadības bloka programmatūras atjauninājumiem un laikus tos instalēt.Zobsiksna kalpo ilgi, tomēr tai jāpievērš uzmanība – ja tā pārtrūkst, ir ļoti augsts risks sabojāt vārstus.
Starp biežākajām problēmām jāmin EGR vārsta un cieto daļiņu filtra aizsērēšana. Automašīnām, kuras pārsvarā tiek ekspluatētas pilsētā, šīs komponentes aizsērē ievērojami ātrāk, izraisot jaudas zudumu. Svarīgu lomu cieto daļiņu filtra reģenerācijas procesā spēlē arī izplūdes gāzu temperatūras un spiediena sensori, kas bieži mēdz darboties kļūdaini.
Šie dzinēji ir aprīkoti ar divmasu spararatu, kura resurss diemžēl ir ierobežots – tas parasti kalpo ap 200 000–250 000 km, un pēc tam nepieciešama nomaiņa.
Tāpat problēmas var radīt Continental ražotā Common Rail degvielas sistēma ar spiediena inžektoriem, kas ir īpaši jutīga pret nekvalitatīvu dīzeļdegvielu un reti mainītiem degvielas filtriem. Ja uz apkopes rēķina tiek taupīts, iespējams, nāksies saskarties ar ļoti dārgu degvielas sistēmas remontu.
Jau pie salīdzinoši neliela nobraukuma iespējamas eļļas noplūdes no vārstu vāka zonas. Bieži vien ar blīves nomaiņu nepietiek, un nākas mainīt visu vārstu vāku.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 220 000 līdz 370 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 1598 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 4 |
Cilindra diametrs | 79.5 mm |
Virzuļa gājiens | 80.5 mm |
Kompresijas pakāpe | 16.5 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Zobsiksnas Dzinēji ar zobsiksnu parasti ir klusāki un rada mazāk vibrējoši, nekā dzinēji ar ķēdi, taču siksna parasti ir jāmaina biežāk un tās plīšanas risks ir augstāks. Taču konkrētā dzinēja zobsiksnas maiņas intervāls ir pietiekami liels, lai varētu būt salīdzināms ar dažu dzinēja ķēžu kalpošanas laiku. Vairāk servisa informācijas |
Zobsiksnas maiņas intervāls | 200 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI eļļas tips | 5W-30 |
Eļļas tilpums | 4.3 litri Vairāk servisa informācijas |
Jauda | 90 ZS pie 4200 apgr/min |
Griezes moments | 230 NM pie 1500 apgr/min |
Dzinēja ražotājs | Volkswagen (VW) |
Ražošanas sākums (gads) | 2009 |
Ražošanas ilgums | 6 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | Volkswagen Golf Volkswagen Polo Audi A3 Skoda Fabia Skoda Roomster un 3 citiem modeļiem |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas Audi A1 hečbeka [2012 - 2014] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba |
---|---|---|---|---|
Audi A1 2012 Sportback 1.2 TFSI
Jan 2012 — Jan 2014 Ekonomiskākā benzīna versija pēc reālā patēriņa |
1.2 Benzīns | 86 ZS | 5.1 l/100km | Manuālā (5) |
Audi A1 2012 Sportback 1.4 TFSI Jan 2012 — Jan 2014 | 1.4 Benzīns | 122 ZS | 5.4 l/100km | Manuālā (6) |
Audi A1 2012 Sportback 1.4 TFSI Jan 2012 — Jan 2014 | 1.4 Benzīns | 122 ZS | 5.3 l/100km | Automāts (7) |
Audi A1 2013 1.4 TFSI
Jan 2013 — Dec 2014 Ekonomiskākā benzīna versija |
1.4 Benzīns | 140 ZS | 4.9 l/100km | Manuālā (6) |
Audi A1 2013 1.4 TFSI
Jan 2013 — Dec 2014 Ekonomiskākā benzīna versija |
1.4 Benzīns | 140 ZS | 4.9 l/100km | Automāts (7) |
Audi A1 2012 Sportback 1.4 TFSI
Jan 2012 — Jan 2014 Dinamiskākā versija - 100 km/h 7 sekundēs |
1.4 Benzīns | 185 ZS | 5.9 l/100km | Automāts (7) |
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI
Jan 2012 — Jan 2014 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
1.6 Dīzelis | 90 ZS | 3.8 l/100km | Manuālā (5) |
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI Jan 2012 — Jan 2014 | 1.6 Dīzelis | 90 ZS | 4.2 l/100km | Automāts (7) |
Audi A1 2012 Sportback 1.6 TDI
Jan 2012 — Jan 2014 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
1.6 Dīzelis | 105 ZS | 3.8 l/100km | Manuālā (5) |
Audi A1 2012 2.0 TDI
Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (143 ZS) |
2.0 Dīzelis | 143 ZS | 4.1 l/100km | Manuālā (6) |