Audi A3 2008 1.6 TDI (Sportback 8PA)
Audi A3 2008 1.6 dīzelis apraksts
Hečbeks Audi A3 2008 1.6 TDI tika ražots no 2009.gada janvāra līdz 2012.gada decembrim. Tas aprīkots ar četru cilindru 1.6 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 90 zirgspēku jaudu pie 4200 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 230 Nm (ņūtonmetri) pie 1500 apgriezieniem minūtē.
Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina siksna (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma un VGT turbīna. Dzinējs atbilst Euro 5 emisiju standartam. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 220 līdz 370 tūkstošiem kilometru. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
1.6 TDI turbodīzeļa dzinējs tiek uzskatīts par uzticamu, ņemot vērā tā plašo pielietojumu komerctransportā. Pat intensīvas ekspluatācijas apstākļos tas spēj sasniegt pat 500 000 km, ...
Šim Audi A3 1.6 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.3 litri.
Audi A3 2008 1.6 TDI ir priekšējo riteņu piedziņa (FWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu Audi A3 2008 1.6 TDI sasniedz 13.3 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 180 km/h.
Šī Audi A3 2008 1.6 TDI degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 4.5 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām Audi A3 2008 - 2013 versijām. Degvielas bākas tilpums ir 55 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 1220 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī Audi degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 5.6 litri uz 100 km, kas ir par 24% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais Audi A3 degvielas patēriņš.
Audi A3 drošība
Drošības testos Audi A3 ir ieguvis 5 zvaigznes no piecām, tā drošība ir ļoti augsta.
Pieaugušo (vadītāja un pasažieru) drošība Audi A3 saņēmusi lielisku vērtējumu 95 no 100, bērnu drošība: ļoti labu vērtējumu - 87 no 100, par gājēju aizsardzību Audi A3 saņēmis 74 no 100.
Audi A3 drošības aprīkojums novērtēts kā ļoti labs - 86 procenti no 100.

Audi A3 2008 1.6 TDI tehniskie dati
Modelis: | Audi A3 1.6 TDI | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Hečbeks | ||
Ražošanas periods: | 2009. janvāris ... 2012. decembris | ||
Dzinējs: | 1598 cm3 Dīzelis, 4 cilindri | CO2 izmeši: | nav datu |
Jauda: | 90 ZS pie 4200 apgr/min | Griezes moments: | 230 NM pie 1500 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Manuālā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) | Piedziņa: | Priekšpiedziņa (FWD) |
Maksimālais ātrums: | 180 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 13.3 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 4.5 (kombinētais) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 5.6 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 55 litri | ||
Auto izmēri: | 4.29m (garums) 1.76m (platums) 1.42m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 10.7 metri | ||
Klīrenss: | 110 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas) | ||
Sēdvietas: | 5 sēdvietas | ||
Bagāžnieka tilpums: | 370 litri | ||
Maksimālais bagāžnieka tilpums: | 1104 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus) | ||
Auto svars (pilna masa): | 1880 kg |
Audi A3 2008 1.6 TDI dzinējs CAYB
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
1.6 TDI turbodīzeļa dzinējs tiek uzskatīts par uzticamu, ņemot vērā tā plašo pielietojumu komerctransportā. Pat intensīvas ekspluatācijas apstākļos tas spēj sasniegt pat 500 000 km, ja vien tiek nodrošināta regulāra un kvalitatīva apkope. Obligāti jāizmanto augstas kvalitātes motoreļļa ar atbilstošiem ražotāja apstiprinājumiem, kā arī ieteicams sekot līdzi dzinēja vadības bloka programmatūras atjauninājumiem un laikus tos instalēt.Zobsiksna kalpo ilgi, tomēr tai jāpievērš uzmanība – ja tā pārtrūkst, ir ļoti augsts risks sabojāt vārstus.
Starp biežākajām problēmām jāmin EGR vārsta un cieto daļiņu filtra aizsērēšana. Automašīnām, kuras pārsvarā tiek ekspluatētas pilsētā, šīs komponentes aizsērē ievērojami ātrāk, izraisot jaudas zudumu. Svarīgu lomu cieto daļiņu filtra reģenerācijas procesā spēlē arī izplūdes gāzu temperatūras un spiediena sensori, kas bieži mēdz darboties kļūdaini.
Šie dzinēji ir aprīkoti ar divmasu spararatu, kura resurss diemžēl ir ierobežots – tas parasti kalpo ap 200 000–250 000 km, un pēc tam nepieciešama nomaiņa.
Tāpat problēmas var radīt Continental ražotā Common Rail degvielas sistēma ar spiediena inžektoriem, kas ir īpaši jutīga pret nekvalitatīvu dīzeļdegvielu un reti mainītiem degvielas filtriem. Ja uz apkopes rēķina tiek taupīts, iespējams, nāksies saskarties ar ļoti dārgu degvielas sistēmas remontu.
Jau pie salīdzinoši neliela nobraukuma iespējamas eļļas noplūdes no vārstu vāka zonas. Bieži vien ar blīves nomaiņu nepietiek, un nākas mainīt visu vārstu vāku.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 220 000 līdz 370 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 1598 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 4 |
Cilindra diametrs | 79.5 mm |
Virzuļa gājiens | 80.5 mm |
Kompresijas pakāpe | 16.5 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Zobsiksnas Dzinēji ar zobsiksnu parasti ir klusāki un rada mazāk vibrējoši, nekā dzinēji ar ķēdi, taču siksna parasti ir jāmaina biežāk un tās plīšanas risks ir augstāks. Taču konkrētā dzinēja zobsiksnas maiņas intervāls ir pietiekami liels, lai varētu būt salīdzināms ar dažu dzinēja ķēžu kalpošanas laiku. Vairāk servisa informācijas |
Zobsiksnas maiņas intervāls | 200 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
Audi A3 2008 1.6 TDI eļļas tips | 5W-30 |
Eļļas tilpums | 4.3 litri Vairāk servisa informācijas |
Jauda | 90 ZS pie 4200 apgr/min |
Griezes moments | 230 NM pie 1500 apgr/min |
Dzinēja ražotājs | Volkswagen (VW) |
Ražošanas sākums (gads) | 2009 |
Ražošanas ilgums | 6 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | Volkswagen Golf Volkswagen Polo Skoda Fabia Skoda Roomster un 4 citiem modeļiem |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas Audi A3 hečbeka [2008 - 2013] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba | Piedziņa |
---|---|---|---|---|---|
Audi A3 2010 1.2 TFSI
Jan 2010 — Dec 2012 Ekonomiskākā benzīna versija pēc reālā patēriņa |
1.2 Benzīns | 105 ZS | 5.5 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2010 1.2 TFSI
Jan 2010 — Dec 2012 Ekonomiskākā benzīna versija |
1.2 Benzīns | 105 ZS | 5.3 l/100km | Automāts (7) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.4 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.4 Benzīns | 125 ZS | 6.0 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.4 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.4 Benzīns | 125 ZS | 5.8 l/100km | Automāts (7) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.6 Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.6 Benzīns | 102 ZS | 6.9 l/100km | Manuālā (5) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.6 Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.6 Benzīns | 102 ZS | 6.7 l/100km | Automāts (7) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2009 1.6 TDI Jan 2009 — Dec 2012 | 1.6 Dīzelis | 90 ZS | 4.5 l/100km | Manuālā (5) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2009 1.6 TDI
Jan 2009 — Dec 2012 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
1.6 Dīzelis | 105 ZS | 4.2 l/100km | Manuālā (5) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.8 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.8 Benzīns | 160 ZS | 6.7 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.8 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.8 Benzīns | 160 ZS | 6.7 l/100km | Automāts (7) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.8 TFSI 4x4 | 1.8 Benzīns | 160 ZS | 7.5 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Audi A3 2008 1.9 TDI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.9 Dīzelis | 105 ZS | 4.9 l/100km | Manuālā (5) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 1.9 TDI Jūn 2008 — Jan 2013 | 1.9 Dīzelis | 105 ZS | 5.6 l/100km | Automāts (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Benzīns | 200 ZS | 7.2 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TFSI Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Benzīns | 200 ZS | 7.2 l/100km | Automāts (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TFSI quattro 4x4 Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Benzīns | 200 ZS | 7.6 l/100km | Automāts (6) | Pilnpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI
Jūn 2008 — Jan 2013 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa |
2.0 Dīzelis | 140 ZS | 5.1 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Dīzelis | 140 ZS | 5.4 l/100km | Automāts (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI quattro 4x4 Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Dīzelis | 140 ZS | 6.0 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Dīzelis | 170 ZS | 5.7 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Dīzelis | 170 ZS | 5.9 l/100km | Automāts (6) | Priekšpiedziņa |
Audi A3 2008 2.0 TDI quattro 4x4 Jūn 2008 — Jan 2013 | 2.0 Dīzelis | 170 ZS | 5.6 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Audi A3 2008 3.2 quattro 4x4
Jūn 2008 — Jan 2013 Dinamiskākā versija - 100 km/h 6.2 sekundēs |
3.2 Benzīns | 250 ZS | 9.4 l/100km | Automāts (6) | Pilnpiedziņa |