LatviešuEnglishEspañol

BMW 318i (E90)

BMW 3 sērija 2005 2.0 benzīns apraksts

Sedans BMW 318i tika ražots no 2007.gada septembra līdz 2008.gada septembrim. Tas aprīkots ar četru cilindru 2.0 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 143 zirgspēku jaudu pie 6000 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 190 Nm (ņūtonmetri) pie 4250 apgriezieniem minūtē.

Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir degvielas iešprice, tam nav turbīnas. Ir pieejamas Euro 4 un Euro 5 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Aptuvenais resurss (nobraukums līdz jāveic nopietni remontdarbi) šim dzinējam ir no 220 000 līdz 370 000 kilometriem. Svarīgi atcerēties, ka dzinēja resurss ir ļoti atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto eļļu un degvielas kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju 
BMW N43 dzinējs balstīts uz vieglmetāla bloku ar divām sadales vārpstām un 16 vārstiem. Degvielas padeves sistēmā izmantoti divi sūkņi – viens tvertnē pārpumpē degvielu un pievada to augstspiediena sūknim, kas tālāk paaugstina  ...  Šim BMW 3 sērija 2.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.25 litri.

BMW 318i ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un automātiskā pārnesumu kārba ar 6 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 318i sasniedz 9.9 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 210 km/h.

BMW 318i degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (pilsētā un uz lielceļa) ir 6.4 litri uz 100km, degvielas patēriņš pilsētā - 8.5 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 5.2 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 63 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 980 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1200 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 8.6 litri uz 100 km, kas ir par 34% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais BMW 3 sērijas degvielas patēriņš.

BMW 3 sērijas drošība

Drošības testos BMW 3 sērija ir ieguvis 5 zvaigznes no piecām, tā drošība ir ļoti augsta.
Pieaugušo (vadītāja un pasažieru) drošība BMW 3 sērija novērtēta ar piecām zvaigznēm, bērnu drošība - ar četrām zvaigznēm, savukārt par gājēju aizsardzību BMW 3 sērija saņēmis vienu zvaigzni.

Ar šādu pašu dzinēju pieejama arī BMW 3 sērijas versija ar manuālo pārnesumu kārbu (BMW 318i MT), kura ir dinamiskāka - tā sasniedz 100 km/h ātrumu par 0.8 sekundēm ātrāk (9.1 sekundēs), turklāt ir ekonomiskāka - tās ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir par 0.5 litriem uz 100 km jeb 8 % mazāks - 5.9 litri uz 100 km, savukārt lietotāju ziņotais reālais degvielas patēriņš ir par 0.9 litriem uz 100 km jeb 10 % mazāks - 7.7 litri uz 100 km.
BMW 3 sērija 2.0 servisa informācija un intervāli Eļļas maiņas intervāli, tilpumi un specifikācijas, filtru, sveču, siksnu un tml. servisa informācija
BMW 3 sērija 2005

BMW 318i tehniskie dati

Modelis: BMW 318i
Virsbūves tips: Sedans
Ražošanas periods: 2007. septembris ... 2008. septembris 
Dzinējs: 1995 cm3 Benzīns, 4 cilindri CO2 izmeši: 152 g/km
Jauda: 143 ZS pie 6000 apgr/min Griezes moments: 190 NM pie 4250 apgr/min
Pārnesumu kārba: Automātiskā pārnesumu kārba (6 pārnesumi) Piedziņa: Aizmugures piedziņa (RWD)
Maksimālais ātrums: 210 km/h Paātrinājums 0-100 km/h: 9.9 sekundes
Degvielas patēriņš (l/100km): 6.4 (kombinētais) 8.5 (pilsētā) 5.2 (ārpus pilsētas)
Reālais degvielas patēriņš: 8.6 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem)
Degvielas bākas tilpums: 63 litri
Auto izmēri: 4.52m (garums) 1.82m (platums) 1.42m (augstums)
Apgriešanās diametrs: 11 metri
Sēdvietas: 5 sēdvietas
Bagāžnieka tilpums: 460 litri
Auto svars (pilna masa): 1910 kg

BMW 318i dzinējs N43B20

Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:

BMW N43 dzinējs balstīts uz vieglmetāla bloku ar divām sadales vārpstām un 16 vārstiem. Degvielas padeves sistēmā izmantoti divi sūkņi – viens tvertnē pārpumpē degvielu un pievada to augstspiediena sūknim, kas tālāk paaugstina spiedienu līdz 200 bar. Sistēmai nav smalkās attīrīšanas filtra, ir tikai rupjās tīrīšanas siets tvertnē.

Dzinējs aprīkots ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, un daudzas problēmas ir tieši ar to saistītas. Nekvalitatīva degviela ātri bojā dārgās sprauslas, kas bieži izraisa grūtības ar dzinēja iedarbināšanu aukstā laikā. Īpašnieki sūdzas, ka no rīta motors negrib darboties, un parasti vienīgais risinājums ir visu sprauslu nomaiņa uz jaunākas paaudzes versiju. Nestabila dzinēja darbība bieži rodas arī bojātu aizdedzes spoļu dēļ.

Dzinējs darbojas augstā temperatūrā, tāpēc zemas kvalitātes eļļa tajā var ātri sadalīties. Plastmasas dzesēšanas sistēmas flanči un caurules mēdz plaisāt, tāpēc to stāvoklis regulāri jāpārbauda. Ap nobraukumu 70 tūkstoši kilometru nereti sāk tecēt vakuuma sūknis, kas prasa nomaiņu. Ierobežots kalpošanas laiks ir arī sadales sistēmai, īpaši Double VANOS komponentēm.

Ekspluatācijas problēmas sagādā arī izplūdes sistēma ar uzkrājošo katalizatoru un NOx sensoru. Katalizators uzkrāj slāpekļa oksīdus, kas noteiktos apstākļos tiek izdedzināti. Auto novecojot, šī attīrīšana jākārto arvien biežāk, taču pilsētas satiksmē to nodrošināt praktiski nav iespējams – slāpekļa oksīdu dedzināšana notiek ap 80 km/h, bet sēra – tikai ap 100 km/h un ilgst līdz pusstundai. Ja šis process netiek veikts, parādās kļūdas un NOx sensors pārstāj darboties – tā nomaiņa ir dārga.

Ar laiku bieži parādās eļļas noplūdes – īpaši no vārstu vāka blīvēm, eļļas filtra adaptera, VANOS vārstiem un vakuuma sūkņa blīvēm.

Dzesēšanas sistēmas flanči, kas izgatavoti no plastmasas, ar laiku sāk tecēt savienojuma vietās. Par laimi, šīs detaļas ir salīdzinoši lētas un viegli pieejamas.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 220 000 līdz 370 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums 1995 cm3
Cilindru skaits 4
Cilindra diametrs 84 mm
Virzuļa gājiens 90 mm
Kompresijas pakāpe 12 : 1
Sadales vārpstas piedziņa Ķēdes

Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē.

Vairāk servisa informācijas
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls 150 000 km (ieteicamais)

Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt.

Degvielas padeves sistēma Iešprice
BMW 318i eļļas tips 5W-30
Eļļas tilpums 4.25 litri Vairāk servisa informācijas
Jauda 122 - 170 ZS pie 6000 apgr/min
Griezes moments 185 - 210 NM pie 4250 apgr/min
Ražošanas sākums (gads) 2007
Ražošanas ilgums 6 gadi
Dzinējs uzstādīts arī BMW 5 sērija BMW 1 sērija

Visas BMW 3 sērijas sedana [2005 - 2008] modifikācijas

Modifikācija Dzinējs Jauda Patēriņš Pārnesumu kārba Piedziņa
BMW 316i Feb 2008 — Sept 2008

Ekonomiskākā benzīna versija

1.6 Benzīns 122 ZS 5.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318i Sept 2005 — Sept 2007 2.0 Benzīns 129 ZS 7.3 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318i Sept 2005 — Sept 2007 2.0 Benzīns 129 ZS 7.3 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 318i Sept 2007 — Sept 2008

Ekonomiskākā benzīna versija

2.0 Benzīns 143 ZS 5.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318i Sept 2007 — Sept 2008 2.0 Benzīns 143 ZS 6.4 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320i Mar 2005 — Sept 2007 2.0 Benzīns 150 ZS 7.4 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320i Mar 2005 — Sept 2007 2.0 Benzīns 150 ZS 7.9 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320i Sept 2007 — Sept 2008 2.0 Benzīns 170 ZS 6.1 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320i Sept 2007 — Sept 2008 2.0 Benzīns 170 ZS 6.5 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320si Mar 2006 — Sept 2006 2.0 Benzīns 173 ZS 8.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318d Sept 2005 — Sept 2007 2.0 Dīzelis 122 ZS 5.6 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318d Sept 2007 — Sept 2008

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija

2.0 Dīzelis 143 ZS 4.7 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d Mar 2005 — Sept 2007 2.0 Dīzelis 163 ZS 5.7 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d Mar 2005 — Sept 2007 2.0 Dīzelis 163 ZS 6.7 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320d Sept 2007 — Sept 2008

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa

2.0 Dīzelis 177 ZS 4.8 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d Sept 2007 — Sept 2008 2.0 Dīzelis 177 ZS 5.4 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 325i Mar 2005 — Sept 2007 2.5 Benzīns 218 ZS 8.4 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325i Sept 2007 — Sept 2008 2.5 Benzīns 218 ZS 7.1 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325i Mar 2005 — Sept 2007 2.5 Benzīns 218 ZS 9.0 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 325i Sept 2007 — Sept 2008 2.5 Benzīns 218 ZS 7.1 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 325xi 4x4 Sept 2005 — Sept 2007 2.5 Benzīns 218 ZS 9.2 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 325xi 4x4 Sept 2005 — Sept 2007 2.5 Benzīns 218 ZS 9.9 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 325xi 4x4 Sept 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 218 ZS 7.9 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 325xi 4x4 Sept 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 218 ZS 7.9 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 330i Mar 2005 — Sept 2007 3.0 Benzīns 258 ZS 8.7 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 330i Mar 2005 — Sept 2007 3.0 Benzīns 258 ZS 9.0 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330xi 4x4 Sept 2005 — Sept 2007 3.0 Benzīns 258 ZS 9.6 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 330xi 4x4 Sept 2005 — Sept 2007 3.0 Benzīns 258 ZS 10.0 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 330i Sept 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 272 ZS 7.2 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 330i Sept 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 272 ZS 7.2 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330xi 4x4 Sept 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 272 ZS 8.0 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 335i Sept 2006 — Sept 2008 3.0 Benzīns 306 ZS 9.1 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 335i Sept 2006 — Sept 2008 3.0 Benzīns 306 ZS 9.6 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 335xi 4x4 Mar 2007 — Sept 2008

Dinamiskākā versija - 100 km/h 5.5 sekundēs

3.0 Benzīns 306 ZS 9.7 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 335xi 4x4 Mar 2007 — Sept 2008 3.0 Benzīns 306 ZS 9.7 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 325d Sept 2006 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 197 ZS 5.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325d Sept 2006 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 197 ZS 6.9 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330d Sept 2005 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 231 ZS 6.5 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 330d Sept 2005 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 231 ZS 7.4 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330xd 4x4 Sept 2005 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 231 ZS 7.2 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 330xd 4x4 Sept 2005 — Sept 2008 3.0 Dīzelis 231 ZS 8.0 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 335d Sept 2006 — Sept 2008

Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (286 ZS)

3.0 Dīzelis 286 ZS 6.0 l/100km Automāts (6) Aizmugures
Atsauksmes par BMW 3 sērija 2005
Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Citroen Dacia Dodge Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Kia Lada (VAZ) Land Rover Lexus Mazda Mercedes Mini Mitsubishi Moskvich Nissan Opel Peugeot Porsche Renault Rover SAAB Seat Skoda Smart Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Kontakti un reklāma portālā: [email protected]