BMW 525d (E39)
BMW 5 sērija 2000 2.5 dīzelis apraksts
Sedans BMW 525d tika ražots no 2000.gada septembra līdz 2003.gada jūlijam. Tas aprīkots ar sešu cilindru 2.5 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 163 zirgspēku jaudu pie 4000 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 350 Nm (ņūtonmetri) pie 2000 apgriezieniem minūtē.
Šim 6 cilindru 24 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma un Garrett GT2556V turbīna. Ir pieejamas Euro 2 un Euro 3 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 360 līdz 600 tūkstošiem kilometru. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
Kopumā M57 dīzeļdzinējs ir pazīstams ar augstu uzticamību un var nodrošināt izcilu kalpošanas ilgumu, ja tiek veikta pienācīga apkope un izmantota ...
Šim BMW 5 sērija 2.5 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-40 un eļļas tilpums dzinējā ir 6.5 litri.
BMW 525d ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 525d sasniedz 8.9 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 219 km/h.
Šī BMW 525d degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 6.7 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām BMW 5 sērija 2000 - 2004 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 9.2 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 5.3 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 70 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 1040 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1320 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 7 litri uz 100 km, kas ir par 4% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais BMW 5 sērijas degvielas patēriņš.

BMW 525d tehniskie dati
Modelis: | BMW 525d | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Sedans | ||
Ražošanas periods: | 2000. septembris ... 2003. jūlijs | ||
Dzinējs: | 2497 cm3 Dīzelis, 6 cilindri | CO2 izmeši: | 179 g/km |
Jauda: | 163 ZS pie 4000 apgr/min | Griezes moments: | 350 NM pie 2000 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Manuālā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) | Piedziņa: | Aizmugures piedziņa (RWD) |
Maksimālais ātrums: | 219 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 8.9 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 6.7 (kombinētais) 9.2 (pilsētā) 5.3 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 7 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 70 litri | ||
Auto izmēri: | 4.78m (garums) 1.80m (platums) 1.44m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 11 metri | ||
Klīrenss: | 120 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas) | ||
Bagāžnieka tilpums: | 460 litri | ||
Auto svars (pilna masa): | 2135 kg |
BMW 525d dzinējs M57D25
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
Kopumā M57 dīzeļdzinējs ir pazīstams ar augstu uzticamību un var nodrošināt izcilu kalpošanas ilgumu, ja tiek veikta pienācīga apkope un izmantota kvalitatīva degviela un motoreļļa. Degvielas kvalitātei ir īpaši svarīga nozīme, jo nekvalitatīva degviela ātri sabojā degvielas padeves sistēmu. Pie atbildīgas ekspluatācijas un regulāras apkopes M57 resurss var pārsniegt 500 000 km.Viena no būtiskākajām problēmām ir virpuļvārstu sistēma – vārsti var nolūzt un nokļūt cilindros, izraisot nopietnus motora bojājumus. Cita bieža problēma ir troksnis un klaudzieni, kas nereti saistīti ar nodilušu kloķvārpstas dempfera skriemeli, kuru var būt nepieciešams nomainīt.
Ja zudusi jauda un salonā jūtams izplūdes gāzu aromāts, biežākais iemesls ir plaisājis izplūdes kolektors. Sprauslu resurss reizēm ir tikai 100 000 km, savukārt turbīna var kalpot 300 000–400 000 km vai pat vairāk. Tomēr, ja tiek izmantota nekvalitatīva eļļa, tās kalpošanas laiks var būt ievērojami īsāks.
Papildu uzmanība jāpievērš kartera gāzu ventilācijas sistēmai – atkarībā no dzinēja versijas var būt nepieciešama tās vārsta nomaiņa vai ciklona separatora tīrīšana. Tāpat zināms, ka eļļas filtra korpusa vāciņš ir trausls un var būt jāmaina.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 360 000 līdz 600 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 2497 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 6 |
Cilindra diametrs | 80 mm |
Virzuļa gājiens | 82.8 mm |
Kompresijas pakāpe | 18 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Ķēdes Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē. Vairāk servisa informācijas |
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls | 200 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
BMW 525d eļļas tips | 5W-40 |
Eļļas tilpums | 6.5 litri Vairāk servisa informācijas |
Dzesēšanas šķidruma tilpums | 9.2 litri |
Jauda | 163 ZS pie 4000 apgr/min |
Griezes moments | 350 NM pie 2000 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 1998 |
Ražošanas ilgums | 12 gadi |
Bieži vien ražošanas pirmajos gados dzinējiem mēdz būt dažādas konstruktīvas problēmas, tāpēc auto ar šo dzinēju ieteicams izvēlēties sākot no 2001. gada. |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas BMW 5 sērijas sedana [2000 - 2004] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba |
---|---|---|---|---|
BMW 520d
Sept 2000 — Jūl 2003 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.0 Dīzelis | 136 ZS | 5.9 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i
Sept 2000 — Jūl 2003 Ekonomiskākā benzīna versija |
2.2 Benzīns | 170 ZS | 9.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i Sept 2000 — Jūl 2003 | 2.2 Benzīns | 170 ZS | 9.9 l/100km | Automāts (5) |
BMW 525i Sept 2000 — Jūl 2003 | 2.5 Benzīns | 192 ZS | 9.4 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 525i Sept 2000 — Jūl 2003 | 2.5 Benzīns | 192 ZS | 10.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 525d Sept 2000 — Jūl 2003 | 2.5 Dīzelis | 163 ZS | 6.7 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 525d Sept 2000 — Jūl 2003 | 2.5 Dīzelis | 163 ZS | 8.1 l/100km | Automāts (5) |
BMW 530d
Sept 2000 — Jūl 2003 Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (193 ZS) |
2.9 Dīzelis | 193 ZS | 7.1 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 530d
Sept 2000 — Jūl 2003 Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (193 ZS) |
2.9 Dīzelis | 193 ZS | 8.3 l/100km | Automāts (5) |
BMW 530i Sept 2000 — Jūl 2003 | 3.0 Benzīns | 231 ZS | 9.5 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 530i Sept 2000 — Jūl 2003 | 3.0 Benzīns | 231 ZS | 11.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 535i V8 Jan 2000 — Dec 2003 | 3.5 Benzīns | 245 ZS | 11.8 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 535i Sept 2000 — Jūl 2003 | 3.5 Benzīns | 245 ZS | 12.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 540i
Dinamiskākā versija - 100 km/h 6.2 sekundēs |
4.4 Benzīns | 286 ZS | 12.2 l/100km | Manuālā (6) |
BMW 540i
Sept 2000 — Jūl 2003 Jaudīgākā benzīna versija (286 ZS) |
4.4 Benzīns | 286 ZS | 12.0 l/100km | Automāts (5) |